V zahodnih državah so vprašalnik Vatikana o družinski sinodi poslali tudi vsem laikom, ki želijo na anketo odgovoriti. To se v Sloveniji še ni zgodilo. Pred prejšnjo sinodo so slovenski škofje poslali samo na skrbno izbran seznam naslovov. Večinoma so na vprašanja o družini odgovarjali duhovniki in redovnice.
V Avstriji so poslali vsem
Znanec mi je danes poslal na hitro prevedena vprašanja, ki so jih denimo vernikom naokoli pošiljali v avstrijski škofiji St. Pölten. Škof je vse ljudi v škofiji naprosil, naj na kratkko prek spleta ali pa obširneje s 50 odgovori odgovorijo na poizvedovalno anketo.
Ali lahko slovenski kristjan tudi kaj glasno pove?
Znanec pravi: "Mislim da o vprašanjih sme tudi pri nas v Sloveniji razmišljati vsak človek, in tudi vsak je svoboden, da svoje mnenje pošlje svojemu škofu v vednost, ta pa bo seveda vestno vključil v poročilo, ki ga naj do aprila pošlje v Vatikan..." Zato je vprašanje na to poslal škofom pa tudi pomembnim ljudem Cerkve na Slovenskem. med drugim ga zanima, ali slovenski prevod ankete sploh obstaja.
Vatikanski izvirnik je na spletu
Izvirnik ankete sicer najdemo tudi na vatikanskih spletnih straneh, saj je anketa namenjena čim širšemu krogu. Razen v Sloveniji. Izvirnik v angleščini je tule:
http://www.vatican.va/roman_curia/synod/documents/rc_synod_doc_20141209_lineamenta-xiv-assembly_en.html
Težko verjamemo, da bodo slovenski škofje sledili tem zgledom. Prav to pa je tudi eden od prvih znakov, ka kaže, ali se bo Cerkev na Slovenskem z novim nadškofom kaj spremenila.
Tu je še slovenski delovni prevod avstrijske, skrajšane verzije:
Poklicanost in misijon družine v cerkvi modernega sveta
Adaptirana verzija za preprosto in boljše razumevanje 46 vprašanj v 14 točkah povzeto:
... vsi verniki so povabljeni da odgovarjajo na vprašanja, tako župnijskih občestvih, skupinah, družinskih pobudah, združenjih in povezovanju, pa tudi posamezniki lahko odgovarjajo...
... odgovarjanje na vprašanja služi za pripravo za sinodo, je možnost, dati pobude, ukvarjanje s temo pomaga pri razmišljanju o pastorali in situaciji v škofiji in o nalogah družinske pastorale... tako lahko priprave na sinodo pomagajo, da dejansko izboljšamo pastoralo v škofiji ...
I.
1. s katerimi pobudami že ali se lahko soočimo z družbenimi danostmi, da bo krščanski ideal zakona razumljiv? kako lahko družinam pomagamo in kako jih lahko podpremo, da bodo lahko zvesti svoji zakonski zvezi?
2. katera težišča morajo biti upoštevana pri vzgoji duhovnikov in pri izobraževanju sodelavcev, da bo krščanski zakonski ideal posredovan, posebej obrobnim?
3. kako lahko lepoto nerazvezljivosti zakona pokažemo in posredujemo kot ideal, posebno v bibličnem kontekstu? s katerimi pobudami lahko nauk cerkve o zakonu bolje posredujemo?
II.
4. kako lahko bolje posredujemo pomen zakramentalnosti kot podpora za krščanki zakon in družino hišno cerkev? kako lahko zavest o posredovanju vere in krščanskih vrednot v družini spodbujamo?
5. kako lahko okrepimo zavest o nerazvezljivosti zakona?
6. kako lahko posredujemo razumevanje za pomen zakramentalnosti zakona tistim, ki se ne želijo poročiti cerkveno? kako lahko tistim, ki samo živijo skupaj, pomagamo, da se odločijo za zakonn?
7. kako lahko spodbujamo odnos med družino, družbo in politiko v prid družine?
8. kaj lahko in moramo pri cerkveni pripravi na zakon izboljšati, da okrepimo razumevanje za zakrament zakona?
III.
9. kako bi naj zgledalo spremljanje parov v prvih letih zakona? kako lahko zakonske pare motiviramo, da sprejmemo tako spremljanje?
10. kateri pastoralni napori so potrebni, da spremljamo tiste, katerih zakon je razpadel?
11. kako lahko možnosti postopka za razveljavitev zakona bolje posredujemo?
12. kako usmerja krščanska skupnost svojo pastoralno pozornost na družine, v kateri živijo ljudje s homoseksualnimi nagnjenji? kako se lahko v luči evangelija za ljudi v teh sitaucijah brigamo in pri tem preprečimo vsako diskriminacijo? kako jim lahko pojasnimo sporočilo evangelija v njihovi situaciji?
13. kako lahko nauk o humanae vitae (naravno uravnavanje spočetja) bolje posredujemo? kako lahko starševstvo kot poklicanost lahko bolje razumemo?
IV.
14. katera poomoč je potrebna, da preprečimo splave? kako lahko spodbujamo resnično kulturo življenja?
še dodatna vprašanja?
sem katoličan ja 0 ___ ne 0 ___
neporočen ___ 0 matično civilno poročen 0 cerkveno poročen 0 ločen 0 vdova/ec 0 zapisano partnerstvo 0 duhovnik 0 diakon 0
število otrok 0
Uvodno vprašanje:
Ustreza opis realnosti družine, kot ga relatio sinodi povzema, kar danes ugotavljamo v cerkvi in družbi? Katere manjkajoče vidike lahko dopolnimo?
Adaptirana verzija za preprosto in boljše razumevanje 46 vprašanj v 14 točkah povzeto:
... vsi verniki so povabljeni da odgovarjajo na vprašanja, tako župnijskih občestvih, skupinah, družinskih pobudah, združenjih in povezovanju, pa tudi posamezniki lahko odgovarjajo...
... odgovarjanje na vprašanja služi za pripravo za sinodo, je možnost, dati pobude, ukvarjanje s temo pomaga pri razmišljanju o pastorali in situaciji v škofiji in o nalogah družinske pastorale... tako lahko priprave na sinodo pomagajo, da dejansko izboljšamo pastoralo v škofiji ...
I.
1. s katerimi pobudami že ali se lahko soočimo z družbenimi danostmi, da bo krščanski ideal zakona razumljiv? kako lahko družinam pomagamo in kako jih lahko podpremo, da bodo lahko zvesti svoji zakonski zvezi?
2. katera težišča morajo biti upoštevana pri vzgoji duhovnikov in pri izobraževanju sodelavcev, da bo krščanski zakonski ideal posredovan, posebej obrobnim?
3. kako lahko lepoto nerazvezljivosti zakona pokažemo in posredujemo kot ideal, posebno v bibličnem kontekstu? s katerimi pobudami lahko nauk cerkve o zakonu bolje posredujemo?
II.
4. kako lahko bolje posredujemo pomen zakramentalnosti kot podpora za krščanki zakon in družino hišno cerkev? kako lahko zavest o posredovanju vere in krščanskih vrednot v družini spodbujamo?
5. kako lahko okrepimo zavest o nerazvezljivosti zakona?
6. kako lahko posredujemo razumevanje za pomen zakramentalnosti zakona tistim, ki se ne želijo poročiti cerkveno? kako lahko tistim, ki samo živijo skupaj, pomagamo, da se odločijo za zakonn?
7. kako lahko spodbujamo odnos med družino, družbo in politiko v prid družine?
8. kaj lahko in moramo pri cerkveni pripravi na zakon izboljšati, da okrepimo razumevanje za zakrament zakona?
III.
9. kako bi naj zgledalo spremljanje parov v prvih letih zakona? kako lahko zakonske pare motiviramo, da sprejmemo tako spremljanje?
10. kateri pastoralni napori so potrebni, da spremljamo tiste, katerih zakon je razpadel?
11. kako lahko možnosti postopka za razveljavitev zakona bolje posredujemo?
12. kako usmerja krščanska skupnost svojo pastoralno pozornost na družine, v kateri živijo ljudje s homoseksualnimi nagnjenji? kako se lahko v luči evangelija za ljudi v teh sitaucijah brigamo in pri tem preprečimo vsako diskriminacijo? kako jim lahko pojasnimo sporočilo evangelija v njihovi situaciji?
13. kako lahko nauk o humanae vitae (naravno uravnavanje spočetja) bolje posredujemo? kako lahko starševstvo kot poklicanost lahko bolje razumemo?
IV.
14. katera poomoč je potrebna, da preprečimo splave? kako lahko spodbujamo resnično kulturo življenja?
še dodatna vprašanja?
sem katoličan ja 0 ___ ne 0 ___
neporočen ___ 0 matično civilno poročen 0 cerkveno poročen 0 ločen 0 vdova/ec 0 zapisano partnerstvo 0 duhovnik 0 diakon 0
število otrok 0
Uvodno vprašanje:
Ustreza opis realnosti družine, kot ga relatio sinodi povzema, kar danes ugotavljamo v cerkvi in družbi? Katere manjkajoče vidike lahko dopolnimo?
Z ženo sva teologa, pa sva čakala na vprašanja že lansko leto, ko so nanje lahko odgovarjali povsod po svetu. Sva aktivna v Cerkvi,... pa sva rekla, dajva da vidiva, če naše škofe zanima vsaj mnenje teologov, če jih že mnenje navadnih katoličanov ne. Pa nisva dočakala. Pol sem pa začel študirat, zakaj že dajem denar v pušico?
OdgovoriIzbrišiVečino denarja dajete v pušico za svojo župnijo. Na svojega škofa se pa lahko vsak osebno obrne in pove, kar je treba. Če niti tega ne storite, se pa tudi ni treba čuditi, da se nič ne spremeni.
OdgovoriIzbriši