Preskoči na glavno vsebino

Vprašanja za vse katoličane, razen za slovenske

V zahodnih državah so vprašalnik Vatikana o družinski sinodi poslali tudi vsem laikom, ki želijo na anketo odgovoriti. To se v Sloveniji še ni zgodilo. Pred prejšnjo sinodo so slovenski škofje poslali samo na skrbno izbran seznam naslovov. Večinoma so na vprašanja o družini odgovarjali duhovniki in redovnice. 
V Avstriji so poslali vsem
Znanec mi je danes poslal na hitro prevedena vprašanja, ki so jih denimo vernikom naokoli pošiljali v avstrijski škofiji St. Pölten. Škof je vse ljudi v škofiji naprosil, naj na kratkko prek spleta ali pa obširneje s 50 odgovori odgovorijo na poizvedovalno anketo.
Ali lahko slovenski kristjan tudi kaj glasno pove?
Znanec pravi: "Mislim da o vprašanjih sme tudi pri nas v Sloveniji razmišljati vsak človek, in tudi vsak je svoboden, da svoje mnenje pošlje svojemu škofu v vednost, ta pa bo seveda vestno vključil v poročilo, ki ga naj do aprila pošlje v Vatikan..." Zato je vprašanje na to poslal škofom pa tudi pomembnim ljudem Cerkve na Slovenskem. med drugim ga zanima, ali slovenski prevod ankete sploh obstaja. 
Vatikanski izvirnik je na spletu
Izvirnik ankete sicer najdemo tudi na vatikanskih spletnih straneh, saj je anketa namenjena čim širšemu krogu. Razen v Sloveniji. Izvirnik v angleščini je tule:
http://www.vatican.va/roman_curia/synod/documents/rc_synod_doc_20141209_lineamenta-xiv-assembly_en.html
Težko verjamemo, da bodo slovenski škofje sledili tem zgledom. Prav to pa je tudi eden od prvih znakov, ka kaže, ali se bo Cerkev na Slovenskem z novim nadškofom kaj spremenila.

Tu je še slovenski delovni prevod avstrijske, skrajšane verzije:
Poklicanost in misijon družine v cerkvi modernega sveta

Adaptirana verzija za preprosto in boljše razumevanje 46 vprašanj v 14 točkah povzeto:

... vsi verniki so povabljeni da odgovarjajo na vprašanja, tako župnijskih občestvih, skupinah, družinskih pobudah, združenjih in povezovanju, pa tudi posamezniki lahko odgovarjajo...

... odgovarjanje na vprašanja služi za pripravo za sinodo, je možnost, dati pobude, ukvarjanje s temo pomaga pri razmišljanju o pastorali in situaciji v škofiji in o nalogah družinske pastorale... tako lahko priprave na sinodo pomagajo, da dejansko izboljšamo pastoralo v škofiji ...

I.

1. s katerimi pobudami že ali se lahko soočimo z družbenimi danostmi, da bo krščanski ideal zakona razumljiv? kako lahko družinam pomagamo in kako jih lahko podpremo, da bodo lahko zvesti svoji zakonski zvezi?

2. katera težišča morajo biti upoštevana pri vzgoji duhovnikov in pri izobraževanju sodelavcev, da bo krščanski zakonski ideal posredovan, posebej obrobnim?

3. kako lahko lepoto nerazvezljivosti zakona pokažemo in posredujemo kot ideal, posebno v bibličnem kontekstu? s katerimi pobudami lahko nauk cerkve o zakonu bolje posredujemo?
II.

4. kako lahko bolje posredujemo pomen zakramentalnosti kot podpora za krščanki zakon in družino hišno cerkev? kako lahko zavest o posredovanju vere in krščanskih vrednot v družini spodbujamo?

5. kako lahko okrepimo zavest o nerazvezljivosti zakona?

6. kako lahko posredujemo razumevanje za pomen zakramentalnosti zakona tistim, ki se ne želijo poročiti cerkveno? kako lahko tistim, ki samo živijo skupaj, pomagamo, da se odločijo za zakonn?

7. kako lahko spodbujamo odnos med družino, družbo in politiko v prid družine?

8. kaj lahko in moramo pri cerkveni pripravi na zakon izboljšati, da okrepimo razumevanje za zakrament zakona?
III.

9. kako bi naj zgledalo spremljanje parov v prvih letih zakona? kako lahko zakonske pare motiviramo, da sprejmemo tako spremljanje?

10. kateri pastoralni napori so potrebni, da spremljamo tiste, katerih zakon je razpadel?

11. kako lahko možnosti postopka za razveljavitev zakona bolje posredujemo?

12. kako usmerja krščanska skupnost svojo pastoralno pozornost na družine, v kateri živijo ljudje s homoseksualnimi nagnjenji? kako se lahko v luči evangelija za ljudi v teh sitaucijah brigamo in pri tem preprečimo vsako diskriminacijo? kako jim lahko pojasnimo sporočilo evangelija v njihovi situaciji?

13. kako lahko nauk o humanae vitae (naravno uravnavanje spočetja) bolje posredujemo? kako lahko starševstvo kot poklicanost lahko bolje razumemo?
IV.

14. katera poomoč je potrebna, da preprečimo splave? kako lahko spodbujamo resnično kulturo življenja?

še dodatna vprašanja?

sem katoličan ja 0 ___ ne 0 ___

neporočen ___ 0 matično civilno poročen 0 cerkveno poročen 0 ločen 0 vdova/ec 0 zapisano partnerstvo 0 duhovnik 0 diakon 0

število otrok 0



Uvodno vprašanje:



Ustreza opis realnosti družine, kot ga relatio sinodi povzema, kar danes ugotavljamo v cerkvi in družbi? Katere manjkajoče vidike lahko dopolnimo?

Komentarji

  1. Z ženo sva teologa, pa sva čakala na vprašanja že lansko leto, ko so nanje lahko odgovarjali povsod po svetu. Sva aktivna v Cerkvi,... pa sva rekla, dajva da vidiva, če naše škofe zanima vsaj mnenje teologov, če jih že mnenje navadnih katoličanov ne. Pa nisva dočakala. Pol sem pa začel študirat, zakaj že dajem denar v pušico?

    OdgovoriIzbriši
  2. Večino denarja dajete v pušico za svojo župnijo. Na svojega škofa se pa lahko vsak osebno obrne in pove, kar je treba. Če niti tega ne storite, se pa tudi ni treba čuditi, da se nič ne spremeni.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Sprejeti bodo samo komentarji brez žalitev in s pravim podpisom (ime, priimek in kraj)

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vili Ščuka: Človek, ki je samo potrošnik, je bolnik

Znani novogoriški zdravnik in psihoterapevt Viljem Ščuka (79) je svojo poklicno pot začel kot zdravnik s socialnim čutom. Naletel je na otroke v stiski in jim začel pomagati v različnih težavah.  Starejši INTERVJU  z Vilijem Ščuko  o marihuani: KLIK Nekaj let je delal z odvisniki od drog, alkohola in iger na srečo. Kljub uspešnosti pri zdravljenju narkomanov pa je moral projekt zapustiti, ker ni pristajal na drago metadonsko metodo. Spraševal se je, koliko je človek gospodar svojega telesa in svojih strasti. Ali je samo sesalec, pa čeprav z doktoratom, ali je tudi človek? Po upokojitvi je napisal večkrat razprodano knjigo Šolar na poti do sebe. Državo in šolnike skuša prepričati, da bi začeli drugače razmišljati, in začeli vlagati v razvoj osebnosti. Nenazadnje so s podobnim projektom Finci ustvarili tudi zgodbo o gospodarskem uspehu. Ali si niso vse ugotovitve terapevtov in psihologov glede sodobne družbe in vzgoje precej podobne? Človekova biokemija in nevrofiziologija, k

FAKTOR (moja gostovanja)

Tu so oddaje Faktor na TV 3, v katerih sem gostoval in jih najdemo tudi na spletu. Prihodnjič bom gost danes ob 19.15.  Hvala za vse komentarje in delitve teh informacij. Samo državljani lahko s širjenjem pravih informacij po spletu naredimo kaj zoper medijsko enoumje v državi. Duhovniki doživljajo velike pritiske. Zaradi demografskih sprememb in birokracije so vse bolj obremenjeni. Večinoma preobremenjeni, velikorkat izgoreli. A ostajajo tiho in delajo naprej. Mediji so do njih neprizanesljivi in velikokrat sovražni.  V zadnjih letih pa jim največ škode naredi peščica homoseksualno aktivnih duhovnikov, kar je glavni vzrok za pedofiliske zločine. Slovenski škofje bi zato morali duhovnike bolj zaščititi, predvsem tako, da bi brezkompromisno začeli boj proti homoseksualnemu lobiju. (Danev v Faktorju ob 19.15.) Šoltes je kot politik zelo priljuden in všečen. Daje vtis zmernega in razumnega politika. To je za Slovenijo dobro. Hkrati pa to pomeni tudi, da gre bolj za politika ki go

Dr. Aleš Štrancar, vnuk partizana, piše Turnšku

Dr. Aleš Štrancar, znanstvenik in gospodarstvenik, ustanovitelj in direktor mednarodnega visokotehnološkega podjetja BIA Separations s sedežem v Ajdovščini, je napisal Titu Turnšku, predsedniku zveze takoimenovanih borcev (ZZB) pismo kot ponosni vnuk sodelavca Osvobodilne fronte (OF). Tovariš Tit Turnšek, Tvoji napadi na dr. Možino in dr. Dežmana presegajo vse meje dobrega okusa in sramotijo vse resnične borce za svobodo, vključno mojega starega očeta, ki je štiri leta nosil glavo na tnalu, ko je zbiral sredstva za OF ter hrano za partizane. Nikoli, prav nikoli pa se ni strinjal z medvojnimi in povojnimi ideološkimi poboji. To je bilo delo krvavih zveri, tako na eni, kot na drugi strani. Kot njegov vnuk, ponosen na dejanja svojega starega očeta, ti prepovedujem, da govoriš v imenu VSEH borcev. V kolikor s takimi nizkotnimi napadi ne boš prenehal te bom prisiljen kazensko ovaditi saj v slovenskem narodu vzpodbujaš in širiš sovraštvo ter hujskaš ljudi. Verjamem, da ti je današnja slov