Javnomnenjske ankete, ki jih gledamo po televiziji zadnje tedne, so zelo podobne horoskopu. Če primerjaš dva horoskopa med sabo, je vsebina vse prej kot približno enaka. Če je namreč vsebina različna, mora biti nekaj narobe z eno ali drugo napovedjo (politične) prihodnosti.
Nacionalna televizija je prejšnji konec tedna pokazala grafa dveh anket. Ena je pokazala, da bo SDS Janeza Janše dobila 30, Gregor Virant 23, Zoran Jankovič pa 18 odstotkov glasov. Druga pa je Janši dala 18, Virantu 19 in Jankoviću 15 odstotkov glasov. Rezultat ni niti najmanj podoben, čeprav je bilo v obeh primerih in v bolj ali manj istem času izprašanih kakih tisoč državljanov.
Tako velikih razlik včasih še v horoskopu ne bi našel. Človek se zato vpraša, kaj je narobe s podatki. Gledalec pa pomisli, da je gotovo razliko, ki je zelo daleč od statistične, opazil tudi novinar. Zato pričakuje, da bo v naslednjem prizoru, voditelj oddaje vprašal za komentar strokovnjaka. Najmanj to. A gledalec čaka zaman.
Pravzaprav pa to niti ni tako čudno. Kaj si novinarska srenja nacionalne televizije (da komercialnih niti ne omenjam) predstavlja pod pojmom anketa, lahko vidimo tudi drugod. Namreč: ko si novinar(ka) zamisli, da bo o kaki zadevi povprašal ljudstvo, to naredi z neverjetno naglico. V petih minutah je že na znameniti Čopovi ulici sredi naše drage prestolnice, kjer mu nekaj ljudi v kamero pove, kaj se jim podi po glavi. Zelo redko se anketi pridružijo še mimoidoči iz središča Kopra in Maribora.
Na koncu Čopove, Pristaniške in Koroške ulice se za urednike Slovenija konča. Na oni strani je konec sveta. Le nekaj ni jasno. Zakaj za vraga imajo v nikogaršnji, izbrisani deželi, stalno zaposlene lokalne dopisnike? Tino Mamić
objavljeno kot uvodnik v televizijski prilogi TV Okno 17. novembra 2011
Komentarji
Objavite komentar
Sprejeti bodo samo komentarji brez žalitev in s pravim podpisom (ime, priimek in kraj)