Preskoči na glavno vsebino

Kulturni boj tudi v zunanji politiki

Ko primerjamo današnje časnike in učbenike s tistimi izpred 30 let, ugotovimo, da se vsebina ni veliko spremenila. Posebej, ko gre za izrazoslovje.
Pustimo ob strani vnebovpijoče primere samocenzure prevajalcev in novinarjev, ko kakšen tuji politik omeni Boga.  Levičarji so kulturni boj vpletli prav v vse pore družbenega življenja. Tako smo 12. julija v vseh medijih (celo v nekaterih verskih) ponovno poslušali o spopadih med protestanti in katoliki na Severnem Irskem. Kulturnobojaši so namreč ta dolgoletni spopad na irskem otoku že davno nazaj razglasili za versko vojno, saj je vera opij ljudstva in kriva za vse slabo na svetu.
Površni opazovalec bo temu oporekal, saj se izraza protestanti in katoliki za nasprotujoči si sili na Severnem Irskem uporabljata tudi v drugih zahodnoevropskih jezikih. Delno imajo prav. A vendar je s Slovenijo velika razlika. Namreč, izraza na zahodu nimata takega negativnega predznaka kot pri nas, in sta vrednostno povsem nevtralna. Hkrati pa zahodni mediji velikokrat na prvem mestu govorijo o  (irskih) nacionalistih in (britanskih) unionistih. Zelo pogosto jih imenujejo tudi (britanski) rojalisti in (irski ) republikanci.  Spor med enimi in drugimi je namreč zgodovinski spor med dvema nacijama.  Irci so v stoletjih angleške nadvlade skoraj povsem opustili svojo keltsko materinščino in prevzeli angleščino. Zato je za Irce namesto irščine postala differentia specifica, po kateri so se ločili od britanskih prišlekov, rimokatoliška veroizpoved. A to ne pomeni, da so zaradi katolištva postali drugačni od protestantskih Britancev. Tudi Wikipedija pravi, da je severnoirski spor etnično-politični konflikt. Raziskave pa kažejo, da se večina prebivalstva identificira bodisi za Irce, bodisi za Britance.
Danes tovrstna terminologija slovenskih medijev postaja pravzprav že komična, saj živimo v razkristjanjenem svetu.  Na Severnem Irskem živi kakih 14 odstotkov ljudi brez vere. Kam jih prištevajo naši zunanjepolitični eksperti, med protestante ali katolike? Med katoliki je večina takih, ki v cerkev zaidejo samo še krstih, pogrebih in porokah. Zaradi katolištva niso v ničemer drugačni od nekatolikov. Desetina katolikov pa se nima za Irce, ampak za Britance. Ali lahko torej tej skupini lahko sploh še rečemo katoliki? Med probritanskim delom prebivalstva je sekularizacija še močnejša. Versko so neenotni tudi zato, ker pripadajo različnim protestantskim cerkvam (največ prezbiterijanski in anglikanski).  
A vsi ti argumenti kulturnobojašem seveda ne pomenijo nič. Zanje je važno samo, kako ostati zvesti hlapci ideologiji. Pa čeprav jo pri življenju drži samo še sovraštvo do krščanstva.
Tino Mamić
Objavljeno v tedniku Demokracija julija 2011

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

VV FAKTOR (moja gostovanja)

Tu so oddaje VV Faktor na TV 3, v katerih sem gostoval in jih najdemo tudi na spletu. Oddaje do septembra ne bo.

Lahko se samo tolčemo po glavi. Če ne bi bil zunanji minister Erjavec, danes mejnega spora ne bi več bilo. Problemi slovenske politične elite in diplomacije so: hlapčevski kompleks, nesamozavest in nesposobnost. KLIK(VV Faktor 66, Arbitraža o meji s Hrvaško)

Za referendum je odgovorna vlada, ki ni v treh letih nič naredila. Če bi namesto Mira Cerarja imeli Franca Jožefa, bi proga bila že narejena. Južno železnico so od Dunaja do Trsta gradili od 1842 do 1857 (15 let). Z načrti vred so za 577 km potrebovali 20 let. Slovenija je v 20 letih naredila načrt proge, aktualna vlada pa v treh letih le zakon o gradnji. KLIK(VV Faktor 64, Referendum o drugem tiru )

Največji slikarski mojster svetovnega slovesa, ki ga imamo v Sloveniji, je Carpaccio. Sicer pa evropskih mojstrov nimamo. Le tu in tam kaj malega. Zdrava kmečka pamet zato vsakemu pove, da v neki hiši v Slovenskih Konjicah …

Ustavite cenzuro na RTVS!

RTVS je včeraj objavila dokumentarni film in ga nato uvrstila na splet. Nekaj ur je posnetek bil dostopen, čeprav so stalno menjevali njegov spletni naslov. Izgledalo je, da gre za tehnične težave, ne pa za oviranje dostopnosti. A še isti dan je prišlo do popolne cenzure. Posnetek je bil umaknjen s spleta. Dokumentarni film diplomiranega zgodovinarja in dolgoletnega novinarja dr. Valentina Areha je govoril o jugoslovanski armadi (JLA) in njeni vlogi v nekdanji Jugoslaviji. Bil je namreč dan suvernosti, ko smo praznovali umik te armade, ki je bila napadla samostojno Slovenijo. Zakaj? Bojda zgodovinski poudarki niso všeč urednikom, ki zahtevajo spremembe. zaradi jugonostalgije, ki jo lahko vsako leto maja opazimo na RTVS pa bi utegnilo biti v ozadju še kaj drugega. Mogoče je bil moteč posnetek, ko se je nekdanji predsednik Milan Kučan rokoval z Josipom Brozom?  V imenu ustavno zaščitene svobode govora zahtevamo, da se cenzura na RTVS konča. Odgovorni za to dejanje, ki je zelo podobno č…

Pet slovenskih držav

Zgodovino slovenskega naroda opisujejo ponavadi kot provincialno, Slovence pa kot hlapce in vedno zatirane. Številni učitelji zgodovine in slovenščine prepričujejo o nezgodovinskosti, majhnosti in hlapčevstvu slovenskega naroda, kar gre vedno na mlin tistim, ki to skušajo izkoristiti. Leta 1991 smo iz naroda postali nacija, radi poudarjajo nekateri, saj prej svoje države nismo imeli. Slovenska politična levica in skrajna desnica pa zametke državnosti iščeta v drugi svetovni vojni in narodnem odporu zoper okupatorja. Politična desna sredina jim oporeka, ker je bila v Sloveniji takrat tudi državljanska vojna. Vsak osnovnošolec pa bi moral vedeti, da je Republika Slovenija že peta (5.) slovenska država. Poglejmo si zgodovinska dejstva. Pozabljena prva slovenska država  Prva slovenska država je nastala okrog leta 630 na ozemlju sedanje avstrijske Koroške. Karantaniji so vladali slovenski knezi več kot stoletje, potem pa so okrog leta 745 zaradi avarske nevarnosti prosili za bavarsko zašči…