Preskoči na glavno vsebino

Kulturni boj tudi v zunanji politiki

Ko primerjamo današnje časnike in učbenike s tistimi izpred 30 let, ugotovimo, da se vsebina ni veliko spremenila. Posebej, ko gre za izrazoslovje.
Pustimo ob strani vnebovpijoče primere samocenzure prevajalcev in novinarjev, ko kakšen tuji politik omeni Boga.  Levičarji so kulturni boj vpletli prav v vse pore družbenega življenja. Tako smo 12. julija v vseh medijih (celo v nekaterih verskih) ponovno poslušali o spopadih med protestanti in katoliki na Severnem Irskem. Kulturnobojaši so namreč ta dolgoletni spopad na irskem otoku že davno nazaj razglasili za versko vojno, saj je vera opij ljudstva in kriva za vse slabo na svetu.
Površni opazovalec bo temu oporekal, saj se izraza protestanti in katoliki za nasprotujoči si sili na Severnem Irskem uporabljata tudi v drugih zahodnoevropskih jezikih. Delno imajo prav. A vendar je s Slovenijo velika razlika. Namreč, izraza na zahodu nimata takega negativnega predznaka kot pri nas, in sta vrednostno povsem nevtralna. Hkrati pa zahodni mediji velikokrat na prvem mestu govorijo o  (irskih) nacionalistih in (britanskih) unionistih. Zelo pogosto jih imenujejo tudi (britanski) rojalisti in (irski ) republikanci.  Spor med enimi in drugimi je namreč zgodovinski spor med dvema nacijama.  Irci so v stoletjih angleške nadvlade skoraj povsem opustili svojo keltsko materinščino in prevzeli angleščino. Zato je za Irce namesto irščine postala differentia specifica, po kateri so se ločili od britanskih prišlekov, rimokatoliška veroizpoved. A to ne pomeni, da so zaradi katolištva postali drugačni od protestantskih Britancev. Tudi Wikipedija pravi, da je severnoirski spor etnično-politični konflikt. Raziskave pa kažejo, da se večina prebivalstva identificira bodisi za Irce, bodisi za Britance.
Danes tovrstna terminologija slovenskih medijev postaja pravzprav že komična, saj živimo v razkristjanjenem svetu.  Na Severnem Irskem živi kakih 14 odstotkov ljudi brez vere. Kam jih prištevajo naši zunanjepolitični eksperti, med protestante ali katolike? Med katoliki je večina takih, ki v cerkev zaidejo samo še krstih, pogrebih in porokah. Zaradi katolištva niso v ničemer drugačni od nekatolikov. Desetina katolikov pa se nima za Irce, ampak za Britance. Ali lahko torej tej skupini lahko sploh še rečemo katoliki? Med probritanskim delom prebivalstva je sekularizacija še močnejša. Versko so neenotni tudi zato, ker pripadajo različnim protestantskim cerkvam (največ prezbiterijanski in anglikanski).  
A vsi ti argumenti kulturnobojašem seveda ne pomenijo nič. Zanje je važno samo, kako ostati zvesti hlapci ideologiji. Pa čeprav jo pri življenju drži samo še sovraštvo do krščanstva.
Tino Mamić
Objavljeno v tedniku Demokracija julija 2011

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vili Ščuka: Človek, ki je samo potrošnik, je bolnik

Znani novogoriški zdravnik in psihoterapevt Viljem Ščuka (79) je svojo poklicno pot začel kot zdravnik s socialnim čutom. Naletel je na otroke v stiski in jim začel pomagati v različnih težavah.  Starejši INTERVJU  z Vilijem Ščuko  o marihuani: KLIK Nekaj let je delal z odvisniki od drog, alkohola in iger na srečo. Kljub uspešnosti pri zdravljenju narkomanov pa je moral projekt zapustiti, ker ni pristajal na drago metadonsko metodo. Spraševal se je, koliko je človek gospodar svojega telesa in svojih strasti. Ali je samo sesalec, pa čeprav z doktoratom, ali je tudi človek? Po upokojitvi je napisal večkrat razprodano knjigo Šolar na poti do sebe. Državo in šolnike skuša prepričati, da bi začeli drugače razmišljati, in začeli vlagati v razvoj osebnosti. Nenazadnje so s podobnim projektom Finci ustvarili tudi zgodbo o gospodarskem uspehu. Ali si niso vse ugotovitve terapevtov in psihologov glede sodobne družbe in vzgoje precej podobne? Človekova biokemija in nevrofiziologija, k

FAKTOR (moja gostovanja)

Tu so oddaje Faktor na TV 3, v katerih sem gostoval in jih najdemo tudi na spletu. Prihodnjič bom gost danes ob 19.15.  Hvala za vse komentarje in delitve teh informacij. Samo državljani lahko s širjenjem pravih informacij po spletu naredimo kaj zoper medijsko enoumje v državi. Duhovniki doživljajo velike pritiske. Zaradi demografskih sprememb in birokracije so vse bolj obremenjeni. Večinoma preobremenjeni, velikorkat izgoreli. A ostajajo tiho in delajo naprej. Mediji so do njih neprizanesljivi in velikokrat sovražni.  V zadnjih letih pa jim največ škode naredi peščica homoseksualno aktivnih duhovnikov, kar je glavni vzrok za pedofiliske zločine. Slovenski škofje bi zato morali duhovnike bolj zaščititi, predvsem tako, da bi brezkompromisno začeli boj proti homoseksualnemu lobiju. (Danev v Faktorju ob 19.15.) Šoltes je kot politik zelo priljuden in všečen. Daje vtis zmernega in razumnega politika. To je za Slovenijo dobro. Hkrati pa to pomeni tudi, da gre bolj za politika ki go

Dr. Aleš Štrancar, vnuk partizana, piše Turnšku

Dr. Aleš Štrancar, znanstvenik in gospodarstvenik, ustanovitelj in direktor mednarodnega visokotehnološkega podjetja BIA Separations s sedežem v Ajdovščini, je napisal Titu Turnšku, predsedniku zveze takoimenovanih borcev (ZZB) pismo kot ponosni vnuk sodelavca Osvobodilne fronte (OF). Tovariš Tit Turnšek, Tvoji napadi na dr. Možino in dr. Dežmana presegajo vse meje dobrega okusa in sramotijo vse resnične borce za svobodo, vključno mojega starega očeta, ki je štiri leta nosil glavo na tnalu, ko je zbiral sredstva za OF ter hrano za partizane. Nikoli, prav nikoli pa se ni strinjal z medvojnimi in povojnimi ideološkimi poboji. To je bilo delo krvavih zveri, tako na eni, kot na drugi strani. Kot njegov vnuk, ponosen na dejanja svojega starega očeta, ti prepovedujem, da govoriš v imenu VSEH borcev. V kolikor s takimi nizkotnimi napadi ne boš prenehal te bom prisiljen kazensko ovaditi saj v slovenskem narodu vzpodbujaš in širiš sovraštvo ter hujskaš ljudi. Verjamem, da ti je današnja slov